· 

Generieke behuizing 2x16 LCD

Door mijn werk ben ik in aanraking gekomen met deze behuizingen en heb na lang zoeken de originele fabrikant gevonden, die heel opmerkelijk in Europa gehuisvest was. Er is veel Chinees spul verkrijgbaar, maar het verschil zit het hem in dat wanneer je deze behuizingen op de juiste manier aan de kopse kanten afsluit. De behuizing voldoet aan diverse EMC eisen.

Ik ben dus van plan om hiervan een generieke behuizing te maken voor allerhande projecten, het idee ontstond tijdens de zoektocht naar een goede behuizing voor de FoxBox en het eerste prototype van het generieke kastje heb ik dan ook daarvoor gebruikt. Ik heb er een doos van besteld en heb alleen het aluminium profiel voor €25,- te koop voor de geinteresseerden.


Ogenschijnlijk past de 23cm tranceiver kit van Bas de Jong PE1JPD hier ook in. Voor een amateur uit de buurt ga ik er een bouwen, dus daarvan volgt er meer.

De eerste versie van het frontje en ik gebruik alles, dus de proto moest maar gebruikt worden voor de FoxBox

Het 3D ontwerp voor de versie 2

het print ontwerp voor versie 2

de montage, er moet hier en daar getweakt worden om het passend te krijgen.


de vierpolige 3,5mm jack voor GND, MIC, PTT en SPK bijvoorbeeld.

Het uiteindelijke resultaat mag er best zijn.